tisdag 27 april 2010

Äta och äta i gott sällskap.


Igår hade jag min fina vän Elina på besök. Vi har en alldeles speciell historia, som måste berättas. När min mamma var 15 år svarade hon på en annons i tidningen där en tjej sökte brevvän. Tjejen fick många svar och lämnade över mammas brev till sin kompis. Detta ledde till att mamma blev brevvän med Ann-Maria, efter hand fick de familj och döttrar i samma ålder. Och när dessa två döttrar kunde skriva själva började de brevväxla. Tack vara mamma och pappas passion för svensk camping kom vi till Dalarna och kunde träffas. Och när jag var stor nog att ta tåget själv till Falun gjorde jag det. Efter tjugo flyttade Elina ner till Malmö för att plugga. Hon blev kvar och har nu både hus, barn och man i Skåne. Igår kväll fick vi göra det vi älskar allra mest i livet, äta och dricka gott vin. Även Johanna kom förbi en sväng och visade stolt upp magen.

Kuriosa, jag och Elina cyklade för en fem sex år sedan till Falun, från Lund på åtta dagar. På en mountainbike, tre-växlad Crescent, med tält och Trangia-kök. Vi är fortfarande lika stolta över detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar