onsdag 19 maj 2010

En bloggläsare.


Idag käkade jag lunch med en bloggläsare. Himla trevligt. Hon hade efter en weekend i Istanbul blivit smått besatt av känslan och staden. Och hon är ju inte på något sätt ensam om det. Så vi pratade Turkiet, kultur, stiliga män, maten och mycket annat. Och jag lovade att tipsa om de andra Istanbul-bloggarna jag känner till, så då gör jag det här. Det är fyra tjejer som alla funnit kärleken i en turk och som jag blev vän med under tiden jag bodde i Istanbul.

Malin; det är rosa och fluffigt och mycket resande och många skratt. Hon bor på den asiatiska sidan av Istanbul och hennes kille är volleybollspelare. Läs hennes blogg här.
Miki; hon är helt omöjlig att sammanfatta i en mening. Men galen och samtidigt fantastiskt skön. Vi lärde känna varandra på turkiskakursen i höstas och delade glatt intresset för vin. Eller att dricka vin. Bor nu i Stockholm men kommer med all sannolikhet att en dag gänga sig med en rik turk och bosätta sig på sydkusten... Läs mer här.
Louise; söt och social danska som upplever en annan sida av Istanbul än vad jag gjorde. Bosatt i ett lite mer religiöst område och delar lägenhet med pojkvän och hans familj. Läs hennes blogg här.
Elisabet; en enormt stark och driftig tjej som är en av få som lyckats få jobb och verkligen försörja sig i Istanbul. En fin vän som jag är mycket glad att jag lärt känna. Dessutom imponerar hon stort med sin flytande turkiska (som hon lärt sig genom att lyssna på folk på bussen och stan...). Hon prutar också som en turk. Läs mer här.


4 kommentarer:

  1. Åh, va roligt att du träffat en av dina bloggläsare!
    Det är ju en så konstig värld det här med bloggandet, helt plötsligt känns det som man känner till någon man inte alls känner:) Hade jag sprungit på dig på stan hade jag nog inte kunnat hålla mig från att hälsa!:D
    Jag sa minst ett par ggr till min turk nu på resan " jamen det där har jag redan läst i en blogg" när han ville visa mig nya saker! Hehe...jag är ialf tacksam att jag så lägligt hittade ditt kryp in och fick en uppfattning om Istanbul innan jag åkte dit, som stämde perfekt med den riktiga upplevelsen:)

    SvaraRadera
  2. Jag är mycket glad att du upplevt Istanbul på allra bästa sätt! Och det låtyer som du har träffat en mycket bra turk. :)

    Och snälla, hälsa om du ser mig på stan!

    SvaraRadera
  3. Ååh vad glad jag blev när jag läste det här! :)
    Kärlek till dig Lina!

    SvaraRadera
  4. Hej Lina!

    Vilken härlig beskrivning av vår lunchdejt :) Jättekul att träffa dig och tack så mycket för alla länkar, nu har jag massor av läsning framför mig, det är så spännande att läsa om hur de andra tjejerna har det i det härliga landet :)

    SvaraRadera