måndag 31 maj 2010

Lätt overkligt.





Hela min Istanbul helg känns just nu lite lätt overklig. Av olika anledningar. Men främst för att jag fick (äntligen) uppleva Formel 1 live (har sett otaliga lopp på tv), befinna mig på samma mingeltillställning som mina två favoritförare och gå i shorts och klänning och ändå svettas. Nu är jag tillbaka i kalla Malmö, som vanligt slog vädret mig som en riktigt kall och blöt uppvaknande örfil när jag klev av planet.

Men för att återgå till helgen. I torsdags befann jag mig på Filip Morris mingel för Ferrari på ett ställe som tillhör toppskiktet av Istanbuls restauranger. Ligger bredvid Reina för er som har koll. Ett ställe som man kommer i båt till hellre än bil (och då slipper man dessutom lägligt den galna Istanbultrafiken). Vi kom i taxi. Gratis drinkar, plockmat och plötsligt spelas "We are the champions" i högtalarna. Ut kommer Fernando Alonso och Felipe Massa. Ferraris två förare. Behöver jag säga att jag nästan nöp mig i armen. Och för en sekund är jag dessutom helt säker på att jag mötte Alonsos blick... (jag vet, han är gift). Såklart han inte kunde undvika den 185 cm (med klackar) långa blondinen bland alla turkarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar