onsdag 28 juli 2010

Kvinnor att beundra.


Finns en del kvinnor som jag brukar tänka på när man har en motgång eller något är extra jobbigt. "Hur skulle Xxx gjort i samma situation", "Hur skulle Xxx tacklat detta problemet?", brukar jag tänka... Kan vara allt från Gudrun Schyman till Ebba von Sydow som jag tänker på.

En kvinna jag lärde känna under min tid i Istanbul är min före detta "svärmor" hon är en enormt driven affärskvinna som från ingenting startade en PR byrå som i dag är en av de mest framgångsrika i Turkiet, med kunder som Vodafone och Pepsi. De senaste fem åren har klädföretaget Zara drivet en process mot Zarakol (som PR byrån heter). Zara tycker att Zarakol är för likt Zara. Storföretag mot det lilla företaget. Enormt fult. Men nu är det äntligen över och Zarakol vann. Så nu tänker Zarakol driva en process där de stämmer Zara för att de ville stämma Zarakol... Jag hejar på.

En annan cool kvinna på hemmaplan är Lina Thomsgård (bilden). Hon ligger bakom Rättviseförmedlingen. Och är den typen av person som inte klagar utan agerar istället. Läs om Rättviseförmedlingen här.

1 kommentar:

  1. Läste också den artikeln, mycket bra. Och förhoppningsvis kommer väl du hamna i någon tidning så småningom också, med kvinnor man beundrar :) Jag beundrar iallafall dig... det du har gått igenom är inte lätt, men du har verkligen gjort det storstilat!

    Stora kramar

    SvaraRadera