torsdag 16 september 2010

Det mobila samhället. Och japp jag är singel.



Idag hade vi ett seminarium för våra kunder om lärdomarna från Cannes. Jodå, förutom glassiga fester och Champagne satt vi inne i mörka rum och lyssnade på enormt inspirerande föreläsare. Idag kunde bland annat alla 100 åhörare få höra ett exempel från den mobila framtiden där singel Lina går på dejt, tar med paraplyet eftersom SMHI-appen säger att det kommer att regna, bio-appen bokar bio-biljetterna, mobilen meddelar min dejt att jag är försenad eftersom gps:en känner av att jag suttit fast länge på samma ställe i trafikkö och kollegerna ger dagen efter menade blickar eftersom de sett att dejten och min gps har befunnit sig på samma ställe hela natten. Det skulle exemplifiera hur integriteten i framtiden suddas ut. Lite som min integritet försvann där inför alla 100 åhörare... Men det bjuder jag på.

2 kommentarer:

  1. Vadå, jag hängde inte med?
    Stod du och berättade detta för dom? Och har det här hänt på riktigt? Haha..

    SvaraRadera
  2. Det har inte hänt på riktigt. Än. :)
    Min chef som höll i föredraget berättade hur det kommer att gå till i "framtiden". Så förmodligen är jag singel även i framtiden... :)

    SvaraRadera