lördag 18 september 2010

Moules frites på Brogatan.


Började fredagskvällen på Hipp och after work med min fina vän Anna. Efter två glas bubbel var vi hungriga. Travade i blåsten till Plockepinn som jag i min enfald trodde man fick bord på en fredagskväll. Och självfallet var det fullbokat överallt. Tänkte på hur svenskt det är att bara svara "nää det är fullbokat", man kan ju föreslå baren, en drink och vänta på ett bord. Men sen är det såklart ett problem att köken stänger redan kl tio... Vi hamnade till sist på Brogatan och de godaste musslorna med pommes frites. Oj vad bra de smakade. Träffade på min vän Oskar så det blev Tempo och efter det mer vin hemma hos mig. Där vi pratade valet fram till fem på morgonen. Oskar gjorde sitt bästa för att försöka få mig att förstå att jag kastar bort min röst om jag röstar på Fi. Tror ni jag höll med eller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar