lördag 4 september 2010

Vackert.



Den förmodligen absolut snyggaste frukten måste vara fikon. Och just nu är det en enorm fröjd för ögat att shoppa veckans grönsaker på Möllan. Lingon i backar, fikon, plommon, morötter, rödbetor... Lärde mig föresten i Istanbul hur man äter ett fikon (trodde innan att man skalade den). Man placerar fingrarna ungefär på mitten med "fästet" neråt och trycker till. Sen är det bara att hugga in.

Annars har min lördagskväll innehållet "It's Complicated" och en skål lösgodis. Helt okej underhållning. Men det var utan tvekan Merly Streep som gjorde filmen. Enormt vacker och karismatiskt.

3 kommentarer:

  1. Ohh, jag älskar fikon. Speciellt nyplockade ;) Möllan verkar vara ett riktigt kalasställe! Har bara varit där när det varit malmöfestivalen.

    Har funderat på att se den där filmen ett tag - så det kanske är värt det?

    SvaraRadera
  2. Du kan få filmen av mig på fredag! Och den är till på köpet i ett turkiskt omslag! :)

    SvaraRadera
  3. Woho! :) Låter perfekt! Har inhandlat din kräm och turkisk delight. Ses snart :) Har inte hunnit svara på ditt mail... satte mig just ner, men skall göra det snart. Kramar

    SvaraRadera