tisdag 26 oktober 2010

Det var väldigt dyrt att lära känna dig Lina.

Så sa en av tjejerna jag lärde känna i Istanbul. Och det speglar ganska bra mitt förhållande till pengar. Har jag dem så spenderar jag dem. Jag var tjänstledig i ett halvår när jag bodde i Istanbul, alltså ingen inkomst. Men inte snålade jag på mina besparingar för det. Det betalar jag för nu. Det innebär totalt shopstopp. När jag berättade för mamma att jag inte shoppat sedan juli månad gav hon mig en kram. Men man blir sjukt kreativ med shopstopp. Rotar djupt i garderoben och använder klänningar man innan tyckte var för fina för vardagliga tillfällen. Klänningen ovan är ett vintagefynd som använts två gånger. Middag i Istanbul på fina meze-restaurangen och på galafest på Berns (hamnade på mingelsidorna i Hänt Extra). Idag livade den upp en kylig tisdag på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Haha, du ser! Nu börjar du se charmen med att inte kunna shoppa. Du börjar bli en Mia :) Lite i alla fall.. En begränsad budget utmanar kreativiteten och gör en bra på att hitta nya kombinationer. Det kan vara ganska kul! Åtminstone för en period. Go girl! /Mia

    SvaraRadera
  2. Snart börjar jag springa hysteriskt mycket också! :)
    Nämen det är faktiskt sjukt nyttigt och bra att vara sparsam ibland. Man ser att det går och att man överlever.

    SvaraRadera