tisdag 26 oktober 2010

Ett kontorskollektiv.




Käkade lunch i Frihamnen idag. Favoritfotografen Malin huserar där (med Nero, se nedan inlägg). Hon delar kontor med en massa små företag, kreativa och innovativa. Kanske var det därför det kläcktes ovanligt många smarta idéer. Eller så var det utsikten. Eller mest troligt; sällskapet. Eftersom jag vet med mig att jag inte kommer att rusa till första bästa investerare kastar jag helt sonika ut idéerna här istället.

På vintern har SATS-instruktörerna en förkärlek för att släcka ned och låta oss spinna i halvmörker. Fattar inte den grejen, vi bor ju i mörker 80% av året. Ännu bättre än lysrör hade varit lampor med ljusterapi. Och detta leder ju såklart vidare till ett gym som enbart drivs av den energin som alstras från redskap och spinningcyklar. Någon som vill öppna den ultra miljövänliga gym-kedjan? Nästa supersmarta idé som kläcktes var ett "redskap" som fixar att dra dragkedjan i klänningen hela vägen upp i ryggen. För singelkvinnan med många klänningar i garderoben. Detta kläcktes efter att Malin kommenterat att jag inte dragit upp dragkedjan hela vägen i ryggen.

5 kommentarer:

  1. Det där sista har jag redan uppfunnit! Bara knyt ett litet snöre i dragkedjan innan du tar på dig klänningen och sen kan du lungt hiva upp den;) Jag bjuder på den;)

    SvaraRadera
  2. Jo jag har testat den varianten med! :)
    Men nu tänkte vi en snyggare, smartare och fiffigare variant. Som man kan paketera snyggt och sälja konceptuellt.

    SvaraRadera
  3. Det kreativa kontorskollektivet i frihamnen lät mysigt, skulle passa min verksamhet. Hur kommer man i kontakt med dem?

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen! Lämna gärna en uppgift på vad kontorskollektivet heter :)

    SvaraRadera
  5. Detta var hos Top Dollar, tror de har koll på om man kan hyra plats osv...
    http://www.topdollar.se/creativeagency/

    SvaraRadera