söndag 5 december 2010

En födelsedag, Flirtinis och en fantastisk förrätt.



Bästa kusin Birthe fyllde år. Detta firades med ett par Flirtinis (Vodka, Cointreau, Ananasjuice och Champagne) hemma hos mig, innan vi käkade middag på Volym. Jag gillar Volym, framförallt gillar jag utsikten från fönsterborden, de stökiga arabaffärerna på andra sidan känns Malmö på ett bra sätt. Och det började vansinnigt bra. Portabello Soppan var det godaste på länge, men sen kom huvudrätten och ingen var nöjd. Ankan för seg, fisken för tråkig och min bönburgare var en grå massa ostekta böner formade till en burgare. Sådär. Men vi drack bubbel och hade väldans trevligt. Dessutom anslöt bästa Ulrika så vi fick avhandlat lite ångestämnen och mindre rumsrena singeldiskussioner (insåg att jag pratade för högt när tjejen vid bordet bredvid hade klotrunda ögon och hakan nere på bordet).

Kvällen fortsatte till Babel men man kan säga att den på många sätt också slutade där. Kusin Karin tog bussen hem, Birthe och Anna gick till Debaser. Jag och Ulrika gick in. Att jag fick visa leg i dörren väger inte upp det faktum att alla där inne (utom då Timbuktu med sällskap) var knappt tjugo år gamla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar