fredag 17 december 2010

Jag låter som en klyscha.

Det tar emot att säga "ja det är vääääldigt mycket just nu" och "Jo jag jobbar ju på reklambyrå". Men herrejisses vad de senaste veckorna har innehållit mycket jobb. Träning och sömn har fått stå till sidan för långa dagar på byrån och sena kvällar hemma i soffan med annat jobb. Senaste veckan har jag märkt att det kanske har varit lite väl mycket. Den korta stubinen är lite kortare än vanligt och tänderna gnisslas lite mer än vanligt nattetid.

Men en julfest ska ju hinnas med ändå. Framförallt när jag är festgeneral. Igår samlades hela byrån för glögg med tillbehör. Som festgeneral hade jag planerat, glögg, tåg över bron, David Lynch utställning och middag på Custom House. Men vi skippade utställningen och tog oss lite småtrötta över bron för att lugnt och sansat ta oss till Nyhavn. Helt oplanerat fann jag mig själv strosandes på Strøget och helt från ingenstans klickade en semesterkänsla in och all stress rann av mig, trots lågskor och blötsnö. Jag säger som Malin sa mer än en gång under kvällen "det känns ju som om man är utomlands...". Och när man är på semester finns en tendens att glömma eventuella budgetar och se shopping som en del i själva avkopplingen som semestern innebär. Jag gick i alla fall totalt banans inne på COS. Och ruset jag kände efteråt går jag fortfarande på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar