tisdag 21 december 2010

Julemys.

Det kliar i min kropp när jag hör folk säga, ofta med ett läskigt leende, "Åhhh vad mysigt vi har nu" och "Guuud så trevligt detta är". Det är märkligt när man måste påpeka hur mysigt och trevligt man har det. Något stämmer liksom inte då. Lite som alla bloggare som tänder doftljus och myser myser och berättar om det i långa inlägg. Och avslutar gärna med hjärtan, och gulliga hälsningar till sina läsare. Nåja, ikväll har jag i alla fall tänt ett nytt lyxigt fransk doftljus på toaletten, samtliga ljus i vardagsrummet (exakt 13 stycken) och spelat julmusik, samtidigt som jag slagit i mina sista julklappar. Allt för att försöka få bort en ilsken PMS och få till någon som helst julstämning. Den infann sig halvdant, funderade mest på hur trist det är att vara singel över jul och att jag förmodligen kommer att vara insnöad i Malmö över julen. Med tanke på vädret och hur många tåg Skånetrafiken lyckats få iväg de senaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar