måndag 27 december 2010

Just det.

Måste ju berätta hur jag tog mig hem i snökaoset, dagen innan julafton. 4,5 timmar, tre bussar och en hel del väntetid i snöstorm tog det mig att ta mig kollektivt från Malmö till Eslöv. Andra hade det helt klart värre. I kylan höll lättläst litteratur och min iPhone mig varm. Och denna artikel fick mitt blod att rusa och min kroppstemperatur att stiga en aning. Tänk att vår statsminister tycker det är bättre att köpa in städtjänsten än att skaffa en jämställd man. Jag är stum av förundran att detta bara kan passera.

1 kommentar:

  1. 4.5 timmar var inte lite heller. Tråkigt att det tog så lång tid men skont att du kom fram till sist :) Det tog ett par extra timmar for mig ocksa men jag ar valdigt nojd med att jag kom till goteborg trots allt.

    SvaraRadera