söndag 19 december 2010

Söndagsmiddag.

Jag har alltid haft en dold talang för att äta mycket. Har många fina buffé-minnen, minns framförallt en räkfrossa i Sälen där jag och min pojkvän kom först och gick sist. Eller när vi firade anniversary och gick på fläskfilé-frossa på Rådhuset (kort därefter blev jag vegetarian...). Eller när jag och Elina, på vår väg upp till Falun på cykel, käkade lunch i Jönköping på Glada grisen, den buffén kommer jag aldrig att glömma. Och alla meze-middagar i Istanbul där maten aldrig tar slut. Idag upplevde jag en kak-buffé som kommer att gå till historien. Ulrika har lite lätt maniskt bakat 24 olika sorters kakor (räknade aldrig hur många sorter där var men på en höft sådär...) och bjudit in alla vänner.

2 kommentarer:

  1. Oh, ser sjukt gott ut. Blir sugen på att baka själv, nästan..

    SvaraRadera
  2. Oj hjälp vilka cravings jag fick nu.. F*n ta dig Lina, jag sitter 10 meter från pepparkaksburken och jag som varit så duktig nu i 2 dagar.. :))

    SvaraRadera