söndag 16 januari 2011

Film och sömn.

Kände mig som tjugo på nytt fredagsnatt. Men som den trettioåring jag är när jag vaknade på lördagen. Satt uppe och pratade hela fredagsnatten lång, med en ny bekantskap. Mycket intressant. Började kvällen med två filmer, en mycket bra en mindre bra. Micmacs, samma regissör som till Amelie from Mortmart, den verkade lovande men var ganska tunn. Fantastic Mr. Fox däremot var bäst på länge, underbar.

I går gick jag och Ulrika och såg Svinalängorna, så bra och så tung. Man bar helt klart med sig hem en känsla av vanmakt och förtvivlan. Idag vaknade jag utvilad, men såklart alldeles för sent på dagen, ställer jag inte klockan vaknar jag typ aldrig. Söndagen ska ägnas åt jobb och träning. Tänk så effektiv man blir om man låter bli de där utekvällarna och satsar på filmkvällar istället, om jag bara hade varit kapabel till att sova mindre hade jag varit odrägligt effektiv.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en effektiv dag :) Skickar lite energi här från Turkiet - jag har haft en riktigt superdag. Fått gjort mycket som jag länge planerat att göra. Kramar

    SvaraRadera
  2. D märks att du dejtar;) P.g.a väldigt få inlägg i bloggen menar jag;)

    SvaraRadera