fredag 7 januari 2011

Nu får det vara nog.

På ledighet. Vill komma igång och jobba och få rutin, jag har alltid blivit väldigt rastlös över julledigheten. I går fick jag i alla fall till ett träningspass och en ren lägenhet. Idag massa ärenden på stan och en lunch med Ulrika på Rebell. Ny restaurang på Friisgatan, snyggt, trevlig personal, gott, men knappast något nytt under köksfläkten när det kom till maten. Känns som alla lagar "rejäl" husmanskost för tillfället.

Dagens ämne som avhandlades var framförallt vänskap. Jag tänker ofta på hur tacksam jag är över mina två bästa vänner under uppväxttiden, hur dom format mig till den stabila och trygga person jag är idag. Idag är vi tre tjejer som lever totalt olika liv och hörs två gånger om året. Men de finns där och dom kommer alltid att finnas där. Tror dessutom att tack vara dom har jag som vuxen alltid valt de bästa människorna att umgås med. Personer som boostar, uppmuntrar och sprider glädje. Vet att det finns många tjejgäng där utseendehetsen, pressen på att ha den rätta lägenheten, den rätta inredningen och mest framgångsrika pojkvännen är stor. Nej vänner ska finnas där för att berätta hur bra man är, vilken snyggdag man har och skratta tillsammans med en när man gör bort sig.

Hur glad blir man föresten inte för ett sådant här inlägg. Här snackar vi vänskap som jag beskriver den ovan... Jag säger som Ulrika själv skulle ha sagt; dör lite när jag läser det här inlägget.

1 kommentar:

  1. Härligt att du hittat en så go vän :) Det behövs! Känner dock precis tvärtemot dig, kom hem till Istanbul, fick två dagars ledigt då jag städade och höll på och sedan dess varit igång konstant. Vill ha lite mer ledighet :) Men får jag det vill jag väl börja jobba... :-P

    SvaraRadera