torsdag 20 januari 2011

Smaka och lyssna.

Var på ett mim (Marknadsföreningen i Malmö) arrangemang. Det handlade om sinnenas marknadsföring. Satt stum av förundran och såg hur ett par kvinnor berättade oengagerat om deras företag som sålde smak. De menade på att man ska addera smak i sin grafiska profil eller till sin varumärkes plattform (alltså, vad smakar ditt företag?). Foodism heter företaget och de smakade lakrits och svart te. Förpackat i en liten pralin med vitchoklad. Innan smakföredraget berättade en annan kvinna om hur viktigt det var att ditt varumärke hade en melodi eller ett ljud. Intressant att man kan bygga en hel affärsidé på ett sinne. Visst tror jag det är viktigt att man serverar rätt tilltugg på mässan och spelar rätt jingel till reklamspotten, men själva helheten och den bärande idén känns lite viktigare... Kvällens behållning var min gamla kollega Cathrine, vi hann avhandla det mesta i pausen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar