söndag 20 februari 2011

En bartömning.

Jag har ett helt fantastisk skåp från 60-talet. Insidan är klädd med speglar och hyllor för cocktailglasen. Får ge detta fantastiska skåp en närmre presentation framöver känner jag. Det fina är att det är en present från bästa Gun och Evald. Minns knappt varför jag fick det, men jag är oändligt glad för det. I veckan kände jag i alla fall att det var hög tid att det användes, nivåerna i flaskorna har stått orörda för länge. Så jag bjöd in ett gäng tjejer. I princip ingen kunde. Men det landade till slut i en liten tapper skara. Och det resulterade i flera tomma flaskor. Min fina Ulrika började på topp men gled längre och längre ner i soffan, under filten, innan hon insåg att det var en förkylning som grodde i kroppen och cyklade hem. Jag avrundade kvällen på Brogatan. I fin fint sällskap.

2 kommentarer:

  1. Jag minns ett 60-talsbarskåp som jag gärna ville ha. Men varken jag eller ägarna hade plats till det då, så de gav bort det. Skriver för att min pappa heter just Evald o är gift med en viss Gun... Så jag håller med om att du har ett fantastiskt barskåp! //Sofi Faxhden

    SvaraRadera
  2. Åh! Vad roligt att höra detta! Och jag är som sagt väldigt glad och tacksam för det skåpet. :)

    SvaraRadera