söndag 20 februari 2011

En väldigt lång fredag.

Oj, förlåt bloggen. Men helgen har rusat iväg. Och den har varit lite skönt magiskt bra och trevlig. Min fredag dock, den var ett enda långt hårt arbetspass. Befann mig på Österlen på en fotografering. Ett långbord skulle fotas med massa produkter och råvaror. Det var en kamp om tiden och ljuset, vi småsprang hela dagen mellan köket och studion. Gick upp tidig morgon och landade i Malmö igen strax efter nio på kvällen. Tjejmiddag jag skulle gå på hade för längesedan ätit upp sin biff bourgogne. Alltid lika jobbigt när man samma dag som en middagen är kommer på att värdinnan nog inte har koll på att jag är vegetarian. Jag gick i alla fall in om Pressbyrån på stationen och köpte en Kelda färdigsoppa, klar att bara värmas i micron... Den med trevligt tjejsällskap och några glas rött så kunde jag lägga arbetsdagen bakom mig.

Bild från hur min arbetsplats såg ut hela fredagen. Fotografen jag jobbade med var bästa bästa Malin Lauterbach.

1 kommentar:

  1. Hehe, du blir ju helt klart förlaten när du bloggbombar efter nagra dagars franvaro :) Ibland behöver man paus fran datorn..!

    Kram fran Wien
    Emilie

    SvaraRadera