torsdag 10 februari 2011

Horoskop och turkiskt kaffe.

Har en ganska så avslappnad inställning till spådomar och liknande. Samtidigt som det är enormt roligt att fundera och analyser hur mycket som stämmer. Aras mamma spådde i det turkiska kaffet att jag skulle få en befordran, det fick jag strax efter att jag flyttade hem. En turkisk kompis spådde att jag skulle återvända till Turkiet när jag varit hemma ett tag och rett ut allt. Visst kommer jag att återvända, men enbart för att Istanbul är en stad man kommer tillbaka till. Idag stämde vart enda ord i Damernas horoskop. Och det är högt underhållningsvärde på det, skrattade mig igenom lunchen samtidigt som alla kolleger fick sitt uppläst högt. Lotta fick reda på att hon ska se upp för datavirus.

3 kommentarer:

  1. Jag är iallafall väldigt glad över att du kommer och hälsar på oss Istanbul-bor i mars! Skall bli så kul. Intressant när horoskopen stämmer så klokrent. Vi får höras på Skype någon dag när du har tid över för att prata om allt, inte bara jobb :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Hehe, men du, det är nåt visst med just Damernas horoskop. Det var flera år sedan som en i brudgänget märkte att hennes horoskop alltid var skrämmande rätt i Damernas Värld, sen dess är det det enda horoskopet vi tror är scientifically correct;)

    SvaraRadera
  3. @Elisabet, absolut skypa en dag och inte jobbrelaterat då! :)
    @Johanna, ja jag kommer att slaviskt läsa Damernas horoskop hädanefter...

    SvaraRadera