tisdag 15 mars 2011

Drömkväll.

Fredagen spenderades i timmar på en restaurang med meze och Rakı. Malin & Malin fegade ur och drack vin, jag och Miki delade glatt på en flaska. Maten var bra, kanske lite väl överprisad. Stämningen var hög. Ett turkband spelade turkmusik och självfallet satt vi bredvid bandet så vi kunde inte konversera på hela kvällen. Efter kilovis med mat vinglade jag och Miki glatt vidare till 360 där Miki fann sina soulmates. Ett gäng turkar som var lika besatta av Turkiet som Miki själv. Jag stod mest och häpnade över dansarna i i underkläder och stay-ups. Trodde turkarna var ett prytt folk...

4 kommentarer:

  1. Hahaha, det var vad jag också trodde för en massa herrans år sedan. Att turkarna är pryda alltså! Men tji fick man! Går inte att jämföra!

    SvaraRadera
  2. Verkligen en drömkväll, kan leva på det minnet i veckor. Och ja, dom nya bekantskaperna var ju helt klart en av höjdpunkterna med resan :)

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte låta bli att kommentera dessa fantastiska inlägg! Åh, jag måste resa, och det är ASAP!

    SvaraRadera
  4. Ja Johanna, res! En tjejhelg i vår är att rekommendera.

    SvaraRadera