onsdag 9 mars 2011

Så blev det onsdag.

Just nu rusar det lite snabbt och jag har fortfarande inte packat. Åker till Istanbul ikväll. Inköpsresa med Lite Kalabalik men också nöjesresa med Miki som kommer dit samtidigt. Och jag hoppas vädret skärper till sig, imorgon ska det nämligen snöa.

Igår var det ju alla kvinnors speciella dag. Tänkte skriva ett inlägg om det men hann inte. Så det kommer en dag försent. Önskar att en speciell kvinnodag inte hade behövts. Men nu gör den det och då får massor av viktiga frågor lite mer utrymme under en dag i media. Och det tycker jag är bra. Eller så säger jag som min käre vän Maria sa när hon vaknade igår: "Grattis? Till vadå? Att man tillhör det diskriminerade könet, eller?" Efter att hennes pojkvän, i alla välvilja, bara ville önska godmorgon på självaste kvinnodagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar