onsdag 16 mars 2011

Shopping.

Shoppingen i Istanbul är oslagbar. Det finns exakt allt. Allt från fina gatan till billiga basarer i källarplan. Tyvärr blev det inte så mycket shopping i helgen, på GrandBazaar hade jag kunnat shoppa hur mycket som helst, om det inte var för att jag hela tiden känner mig lurad. Omöjligt att få till ett bra pris, blir bara på dåligt humör och sur på säljaren. Fick i alla fall med mig skålarna ovan. Såklart till överpris. Helgens bästa shopping gjords dock jag på Top Shop och i turistshoppen på flygplatsen...

3 kommentarer:

  1. Gillar burkarna - var de från turistshoppen på sabiha gökcen?

    SvaraRadera
  2. Hehe ungefär samma saker spanar jag ocksa alltid pa. Men skickar alltid fram pojkvännen (även om det tar emot som frigjord svenska :). Han är visserligen född och uppvuxen i Österrike men tack vare flytande turkiska slipper han turistpriserna. Viktigt är bara att jag inte säger ett ord (är inte blond, sa om jag är tyst funkar det :)

    Skalarna är jättefina och de andra sakerna blir nog mina nästa gang!

    SvaraRadera
  3. Jag brukade också skicka fram pojkvännen, men han var usel på att pruta och så såg dom utlänningen bredvid och la till lite extra på priset... :)

    @Elisabet: Stämmer! Jag har dessutom sett askar från samma tillverkar i Sverige på ICA Kvantum, 100 kr för en snygg ask Turkish Delights. :)

    SvaraRadera