tisdag 12 april 2011

Är det april eller.

I måndags log alla människor man mötte på stan. Det var 20 grader varm. Livet lekte. Idag blänger folk på varandra. Det regnar iskallt. Käkade lunch med en arg Cathrine på Rasoir, åt min absoluta favorit, sallad Niçoise. Självfallet hade jag idag tagit klänning, tunna strumpisar och ballerinor. Det var ju ändå sommar i går. Den outfiten fastnade inte på bild, det gjorde däremot Malins underbara färgkombo.

I måndags när det var 20 grader gjorde jag som majoriteten av malmöborna och snörde på löparskorna. Det var trångt i Pildammsparken. Och flanörer och folk som picknickade kunde se mig springa i förvirrade åttor runt i parken. Hade ingen aning om att det fanns så mycket skog mitt i Malmö. Fick i alla fall till en liten tur på 35 minuter. Hur långt jag sprang tänker jag inte berätta. Nåja, mitt lokalsinne är ständigt dåligt. Det, mitt dåliga ansiktsminne och obefintliga namnminne är mina absolut svagaste sidor.

Mitt dåliga ansiktsminne har satt mig i många obekväma situationer. En flört från sommaren som kommer fram för att prata, jag har ingen aning om vem jag pratar med, en byråledare i stan som hälsar glatt jag frågar om vi känner varandra, och oräkneliga människor jag pratat med utan att ha en aning om vem det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar