tisdag 31 maj 2011

Minnen.

Städade mitt hemmakontor i går. Hittade min låda där jag lägger precis allt som jag vill spara men inte vet vart jag ska göra av. Där ligger bland annat en akvarell på mig och Helena föreställandes två mexikanare, ett foto på oss där jag har en klänning av frysfolie och Helena en av gladpack. Massvis med helt underbara kort skrivna av bästa Maria. Skulle kunna göra en väldigt vacker bok av dem. Men överst låg något som fick mig att förundras över att jag just i går öppnade denna låda. Två biljetter från en helg för exakt ett år sedan. Helgen som var både ren lycka och ren förtvivlan. Lycka när jag fick träffa Felipe Massa och Fernando Alonso (nåja, kanske inte riktigt träffade...), jag fick höra motorvrålet live för första gången i mitt liv och se Schumi gasa precis framför mig. Förtvivlan när jag insåg det oundvikliga. Satan vad ont det gör när kärleken inte fungerar. Och herrejisses vad skönt att det är ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar