fredag 12 augusti 2011

Jag jobbar på en tjejbyrå.

Veckan som gått har gett en kraftig försmak av höst. Ingen god försmak. Den har också präglats av ett enda stort genusperspektiv. Har fått höra att det är en tjejbyrå jag börjat jobbba på (8 kvinnor, 4 män). Så då är alltså alla andra byråer i stan killbyråer? Kommentarerna haglade om hur snygga vi var på bilden i Dagens Media, inget om vilken genial värvning byrån gjort. Åt middag med Charlotte igår och hon berättade om en kille hon kort dejtat, en sex år yngre kille som blev förskräckt och såg livrädd ut när han såg hennes fina våning. Tänk det omvända, en 29 årig tjej blir förskräckt när hon är hemma hos sin 35 åriga dejt och ser hans stora lägenhet...

2 kommentarer:

  1. Som jag skrev på FB, tyckte det var synd att det inte nämndes i artikeln eller i kommentarsfältet vilka priser nu vunnit el vilka prestigefyllda byråer ni jobbat på. Ni är ju ett drömteam!

    SvaraRadera
  2. Åååhh vad jag också är trött på det där! Jag jobbar ju tydligen också på en tjejbyrå. När jag får höra det brukar jag säga att jag jobbar på en människobyrå. Och fråga: Och själv då? jobbar du på ett AP-företag eller?
    Låt oss ses snart och prata om detta och annat. Men säg det inte till någon, då kommer snart någon att anklaga oss för att ha ett tjejbyrånätverk.

    SvaraRadera