måndag 15 augusti 2011

Svenskt eller inte svenskt.

Denna sommar har jag reflekterat över skillnaden i hur en svensk man raggar. Kontra en icke svensk. En svensk man tittar lite försiktigt, tar lite försiktigt kontakt, sms:ar (inte ringer) två-tre dagar senare. Till skillnad mot en brasilianare som ringer, ringer och sms:ar min kompis, helt utan framgång. Till sist kommer sms:et "verkar som din telefon är sönder, du svarar inte", eller den en decimeter kortare spanjoren som vickar på höfterna en centimeter från mina på Cuba Cafe. Eller turken som tar av sitt örhänge och ger det till mig med orden "I get it back next time I see you". Tja, vad föredrar man.

4 kommentarer:

  1. Inte män med örhängen iallafall;)

    /Bee

    SvaraRadera
  2. Okej, gött att jag äntligen kom på en omväg i kommenterandet. Fattar inte varför det inte funkar som vanligt längre.. :(

    /Bee igen

    SvaraRadera
  3. föredrar du det ena el det andra?
    Hur gjorde killen du dejtar nu? :)

    (förresten; är det en höstjacka jag ser?? waahhhh!! -det är augusti! nu blir jag ledsen i ögat)

    SvaraRadera
  4. Jag föredrar inget av alternativen. :)
    Killen jag senast har dejtat gjorde inget av ovan. Han ringer istället för att sms:a och han gör det utan att vänta två dagar.

    Jackan är en inte-höst-men-inte-heller-sommar-jacka…

    SvaraRadera