måndag 28 november 2011

Folk stoppar mig på stan.

För att fråga vart jag köpt min halsduk. Svaret är, varje gång, att den är köpt på HM. 

Avslutade helgen på ett lugnt sätt i stormen. Skyltsöndagen i Helsingborg blev inställd på grund av Berit, planen var annars att Lite Kalabalik skulle befinnas sig hos vår finfina återförsälajre, Gemma. Istället vann jag en hel dag som ägnades åt att packa ordrar. Men som Malin sa när hon kom förbi min lägenhet "du har det i alla fall väldigt mysigt".

Annars har jag funderat en del på något en vän sa till mig en gång, att Mr Big har förstör för många singlar där ute. Vi går runt och hoppas på omöjliga relationer för att det faktiskt fungerade till slut för Carrie och Mr Big. Vi tror att den där omöjliga ungkarlen ska omvändas och plötsligt falla på knä för oss.

4 kommentarer:

  1. jag hade nog också frågat, om du inte skrivit det. nyligen eller? trend? skulle göra susen för min whiplashnacke, jajemen.

    ...eller så är det så att man rannsakar och rannsakar, sig själv alltså, för att man kanske tror att felet sitter där? och visst vill man att det ska vara som på film, som i SATC ungefär. särskilt när Berit är på besök och många funderingar snurrar, kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  2. Hu. Whiplashnacke låter inte kul. Halsduken har en guldig HM-etikett och inhandlades för ca en månad sedan.

    Och när det gäller rannsakan så är jag faktiskt väldans bra på att inte leta fel hos mig själv. Tvärt om, koncentrerar mig på vart felen finns hos den andre...

    SvaraRadera
  3. Jadu, vi må alla ha en Mr Big. Men vi måste lära oss att bryta oss loss och ta oss vidare. It's all in our minds.. Inte bara SATC men all film o alla TVserier har ju förstört oss totalt.. Men samtidigt så älskar jag tanken:) Och vad är det för fel med det egentligen..

    SvaraRadera
  4. Bee, jag håller med. Är en obotlig romantiker ...

    SvaraRadera