måndag 21 november 2011

Jag en brottsling.

Det händer att jag cyklar utan ljuse eller springer över gatan vid röd gubbe, annars är det inte mycket jag gjort som kan klassas som något förbjudet. Tills nu då. Igår när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen på Malmö flygplats undrade vakten om jag hade en sprayflaska i fickan. Och det hade jag ju. Och inte vilken sprayflaska som helst, utan min lilla pepparspray som varje helg inger trygghet i min ficka när jag går hem från krogen. Vakten informerade mig om att det var olaga vapeninnehav och polis tillkallades. En barsk polisfabror förhörde mig och jag fick erkänna brott. Massa checkboxar kryssades i där det mer än en gång framgick tydligt att jag var ensamstående. Den barska farbrorn mjuknade och tittade medlidande på. Väl på planet (som väntat på mig...) grät jag en skvätt över de sura böterna jag måste betala. Annars har jag mest skrattat åt det absurda i att jag togs för olaga vaeninnehav.

Bild från Rodebjer-butiken som jag befann mig hela kvällen igår i. Funderade på att köpa en klänning som motsvarade mina böter på cirka en tretusen... För jämnvikten liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar