söndag 15 januari 2012

Jalla jalla.

I princip varje lördag tar jag en en sväng till Möllan för att handla frukt, grönsaker och blommor till lägenheten. Igår kom jag innan stängningsdags och det resulterar alltid i att man köper på sig onormala kvantiteter av grönsaker man aldrig kommer ha möjlighet att äta upp. Igår blev det två buntar rosor för 20 kr och en stor låda champinjoner för 10 kr. Hm. Svampsoppa, stekta champinjoner, ugnsgratinerade champinjoner, svampsås...

Läs denna artikeln om ni vill få en bild av Möllan (i första stycket) och resten av artikel om ni vill få en teori om varför det är som det är i Malmö.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut!

    Gillar din blogg så du har fått en utmärkelse inne hos mig. Vill du skicka den vidare så gör du det. Om inte, låter du bara bli :) Kram L

    SvaraRadera
  2. Åhh, har bott på Möllan för ett antal år sedan och kan verkligen sakna alla frukter, färska blommor och utländska delikatesser man ofta hade hemma. Får nog bli ett besök dit snart känner jag :)

    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Min fina Lina, du är saknad!
    Jag måste ta mig till Malmö snart, är nyfiken på det där Möllan. Och din lägenhet. Och Köpenhams nattliv. Och en helg med dig. KRAM

    SvaraRadera