torsdag 12 april 2012

Gott om tid.

Är när man har en kvart över och hinner med en fika. Idag tillbringade vi kvällen i Helsingborg hos vår underbara återförsäljare Gemma. En butik man liksom vill flytta in och med en ägarinna som man älskar i samma sekund man går över tröskeln. Och såklart är det omöjligt att gå från butiken utan att ha shoppat något. Trots mitt stränga shop stop. Så det blev en klänning. Och såklart en klänning som passar till alla tillfällen bla bla bla. Saker man alltid säger till sig själv när man har shop stop.

2 kommentarer:

  1. Hej Lina!

    Jag ska åka till Istanbul för första gången nästa lördag och stannar tills på onsdagen. Är mycket förväntansfull :)

    Letar hotell just nu och tänkte höra med dig vad du rekommenderar? Vilket område är bäst att bo i?

    Vart finns det mesta nattlivet? Och vet du om det finns barer där dom spelar arabisk musik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!
      Underbart! Hoppas hoppas vädret är på er sida så kommer ni att få en fantastisk vistelse.

      Det finns många och prisvärda hotell i gamla delen; Sultanahmet. Jag skulle dock rekommendera dig att bo i närheten av Taksim eftersom du har närma till det mesta och slipper det mest turistiga.

      Jag bor alltid på Vardar Palace (sök på Hotels.com), inget soeciellt hotell men bra, prisvärt och bäst läge.

      Och nattlivet är kring Taksim!
      360° på Istiklal Street är känd bar/restaurang/nattklubb, hela barområdet kring Tünnel måste upplevas. Vill man uppleva de flashiga nattklubbarna ska man ta sig till Ortaköy, här är drinkarna dyra, människorna rika och utsikten outstanding.

      Arabisk Musik vet jag inte, men ställen med turkisk live musik finns det gott om! Besök en meze restaurang med livemusik, ät massa meze och drick rakı!

      Maila mig på lina.andersson.mail@gmail.com så skickar jag fler tips!

      Radera