torsdag 2 maj 2013

Mitt liv i en box.

Klockan 18.30 går startskottet för Vårruset. Kl 18.05 öppnar jag lägenhetsdörren. På med löparkläder, sveper ett glas chia och snörar på familjebandet. Hugger pappret om loppet och beger mig joggandes mot Pildammsparken, vid Coop inser jag att det är på andra sidan parken loppet startar. Stress. Tillbaka till lägenheten, hämtar cykelnyckeln, upp på cykeln och snabbt snabbt ta mig till andra sidan parken. Tre minuter i halv sladdar jag in i startområdet och hoppar över stängslet och applåderar Friskis och Svettis uppvärmning. Med svett, stress och mjölksyra inser jag att det finns bättre uppladdning och får påminna mig igen varför jag gör det. Just det, några tio extra på anälningsavgiften och ett finfint armband blev mitt. För att inte tala om vad de tiorna bidrar till.

26.05 minuter tog det mig att ta mig runt parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar