tisdag 17 september 2013

Att jobba hårt kostar mycket energi.


Läser min kära kollegas blogg. "Att jobba hårt kostar mycket energi, men att sitta och vara frustrerad på en position man inte vill ha kostar mer." Om jag vet vad hon menar. Många år där ett tag som jag trampade vatten. Man har bara sig själv att skylla om man vill ändra något i sitt liv. Men att ha en chef som vägrar se ens full potential är enormt slitsamt. Så kändes det då, för massor av år sedan. Idag är jag så långt därifrån man kan komma. Så enormt tacksam över att jag hamnat i detta galet kompetenta sammanhang som varje dag peppar och utvecklar.

Har blivit med skinnjacka. Från Frontrow. Känner mig lite som "tant försöker se rock chick ut". Halsband Lite Trio.

6 kommentarer:

  1. Känner tyvärr igen mig i de kloka orden...

    SvaraRadera
  2. Jag är i den sitsen NU!
    Jag tar till mig alla orden som sägs om detta och börjar nästan få lite panikkänslor, för jag vet bara att jag vill härifrån, men vart??
    Jag vill göra nåt ANNAT, nåt NYTT!
    Men jag vet inte vad jag vill göra.. och mitt trygghetsbehov är så stort. Att bara säga upp sig utan någon plan ligger ganska långt från mig, men samtidigt vill jag inte nötas ner som person och slösa bort mitt liv på ett ställe som jag inte vill vara på.
    Skriv gärna mer om detta; hur ska man tänka/göra? Hur går man vidare från en situation man inte vill ha, utan att veta vart man vill?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din respons! Ska absolut återkomma i ämnet. Och för din del tror jag du plötsligt landar i något, man vet aldrig vad livet har för svängar. Oförutsägbara saker händer och plötsligt blir det inte alls som man tänkt sig men mycket bättre. :)

      Radera
    2. Å, snällt! Behöver lite insp och pepp, så det hade varit toppen!

      Och glömde skriva: mycket schnygg jacka!

      Radera
  3. Dina skor alltså, MÅSTE få veta var jag kan få tag i likadana!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett par Vagabond, men inhandlades för ca två år sedan! Älskar dem. :)

      Radera