fredag 18 oktober 2013

Fredag it is.



Galet mycket fredagskänsla här idag. Vi har avverkat möte efter möte, ätit en Frukost med mening, smyglanserat vårt nya armband för SOS Barnbyar, Malin har leopardmönstrade skor, det har druckits champagne och solen skiner.

Och så var det en sådan dag då man lite extra mycket reflekterade över hur män så självklart tar lite mer plats. Han i kön som bredbent trängde sig framför, eller mannen som självsäkert reste sig upp under frågestunden och sa "jag har ingen fråga men jag berättar gärna om hur VI arbetar" eller kvinnorna som blev presenterade som "fina tjejer som gjort ett armband". Nästa gång ska jag trängas tillbaka, också resa mig upp och självsäkert berätta hur VI arbetar och så ska vi bli presenterade som entreprenörerna som gör mer än bara ett armband. Så det så.

2 kommentarer:

  1. OBS. Att göra misstaget att sätta sig mellan två män på planet upp till Sthlm! Extremt bredbenta, med armbågarna bestämt placerade på armstöden vräker de upp Sydsvenskan i fejjan på en.. Slår aldrig fel. Gör aldrig det misstaget.. Män är inte normala.

    SvaraRadera
  2. Nopp det är de inte. Just på flyget brukar jag, väldigt obstinat, tränga ut deras armbågar genom att helt oförskämt sätta dit mina. Lite obekvämt men gött.

    SvaraRadera