söndag 24 november 2013

Gräsänka.



Märkligt hur snabbt man vänjer sig vid att inte bo själv. Kändes nästan läskigt att somna i en tom lägenhet i fredags. Lika märkligt att jag efter halva helgen var tillbaka i gamla rutiner igen och blev nästan lite irriterad när de stördes tidigare än jag räknat med på söndagen. Var ju t ex inte klar med säsong tre som jag beräknat och jag skulle ju äta äggmackor och popcorn till middag.

Annars då. Helgen har varit en enda lång avkoppling med massor av soffhäng och sömn. Lax, gratinerad fänkål och sötpotatis med spenat och feta, en flaska rött och Karin och Cecila. Vi hann bli mätta på chips innan maten var klar, diskuterade relationer, rasism och branschskvaller. Sen var alla tre trötta. Av tre helt olika anledningar. Idag har jag tagit långpromenad med P3 Dokumentär i lurarna och lyssnat på rysshistorier som innehöll en hel del vodka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar