tisdag 17 december 2013

Tisdagsfunderingar.


Fick häromdagen julkort från en liten liten tjej. Som jag i princip aldrig har träffat. Och då var hon så liten så hon knappast minns mig. Ändå önskar hon mig god jul. Svårt att säga vad som är konstigast. Att få julkort på posten eller att det är från någon man inte umgås med. Och så hade jag igår extremt snyggt välfönat hår i ett par timmar. Innan jag klämde in svallet i en buff och hasade mig, tre gånger, runt Pildammsparken.

Har även läst denna krönika. Kändes skönt att någon satt ord på den där obehagskänslan som infann sig förra veckan när "larmrapporten" fick ta väldigt stort utrymme på nyheterna.

Och slutligen. För att lätta upp en extremt stressig och regngrå vecka har jag slagit till på en blå och svart scarfs, med silvertråd, som gör att allt plötsligt blir lite roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar